tirsdag 9. juni 2009

Pressesensur i Norge...

Forsøkte å kommentere en artikkel i dag, i Aftenposten.

Kommentaren min finner du lengre nede, det var åpent for kommentarer og jeg oppga en korrekt mailadresse. Bekreftelse fikk jeg på skjermen med beskjed om at jeg ville få tilsendt en link jeg måtte godkjenne før kommentaren ble lagt inn... 3 forsøk og fortsatt ingen mail fra Aftenposten. Kanskje jeg var litt kritisk til de opphøyde?

Min komment var som følger:

?? Dette kan da umulig stemme, det ville være spennende å vist hvor mange av disse 11000 som ikke vil jobbe. Hva med å ta seg noen år borte fra Oslo? Jeg kjenner til et firma i Rogaland som søker og har søkt i 1 år 4 mekanikere, elektrikere eller hydraulikere. Betalingene i Rogaland er langt over Oslonivå, og de sosiale godene også. Dessverre er det sånn at Østlendinger ikke forstår at det finnes muligheter andre steder en sør for Sinsen... så vidt jeg vet er arbeidsledigheten i Norge fortsatt for lav ihht hva den bør være. Klart det er katastrofe og krise for de som mister jobben, men hva med å se på det som en mulighet. Når man er 21 år har man ingen problemer med å flytte på seg.. det er fult mulig å ta en av de 3500 ledige jobbene i Rogaland det ikke finnes folk til å besette... om man vil ha jobb får man jobb... er man trangsynt og venter på en direktørjobb da må mann vente lengre...

2 kommentarer:

Steinar sa...

Ja de liker navlen sin godt i Oslo, så her traff du nok en nerve. Kan ikke forstå det ikke ble godkjent, det var jo virkelig et knallbra poeng! At du vil ha flere østlendinger hit er en annen ting vi kan ta senere ;OD

Knut Olav sa...

Hehe. - Jeg tror bare jeg sier: Vel talt Olav (og Steinar!) :-D
Hehe...