lørdag 17. januar 2009

Det nærmer seg veldig


Nå begynner det snart... øyeblikk... jeg kjenner det i hele kroppen... det er litt tid igjen, men det er på vei... du kjenner det sikkert du også, dagene er blitt litt lengre, sola går ikke ned før i 17 tiden, det lysner tidligere på morgenen... det er på gang nå... selv om det er stiv kuling og snø i lufta... så vet vi alle det er ikke lenge igjen...
Jeg har startet forberedelsene. Et aldri så lite minidrivhus er handlet inn... jeg hører rykter om at en katalog med løker er på vei... jeg kjenner vinden er mildere (kanskje det er meg som bare vil det)
Jeg kjenner energien kommer snikende innpå... lysten til å gjøre noe kommer...

I år har jeg planer... og de vet jeg skal gjennomføres. Jeg skal lage et bed på terrassen, med kubbemur, bygge opp det ene hjørnet på terrassen, fyllet det med jord og plante et tre jeg har forelska meg i... pluss masse sommerblomster... og ja... det blir løk... klart det blir... sjeldne og spessielle... de er bestilt... noen av dem ligger klar allerede... jeg har noe nytt på gang... en morsom løk jeg har spart... den skulle egentlig vært avblomstra snart... men jeg har en plan om at denne skal blomstre på sommeren... ikke vinteren dette året... rett å slett som en hevn for jula...
Treet jeg har funnet er dritt kult... jeg håper det klarer seg her... i blesten... men det skal få akuratt den samme omsorgen og gleden som alle andre planter får her... så det skal nok kose seg...
Jeg kjenner det livner til nå... om en måned er gullerøttene i jorda... og da er den her... våren... kjenn på det... alle har et forhold til den... den gode tiden, kjenne varmen som kommer, og livet som vender tilbake... kjenne pollenallergien komme snikende... jada alt er jo ikke rosenrøtt...
Kald jord under neglene, krokuser som blomster, bier og humler som våkner opp, duften av noe rent, noe uskyldig...

Jeg gleder meg som en unge... i år også

Ingen kommentarer: