mandag 2. februar 2009

Et pokkers sugerør

Jeg må la frustrasjonen gå ut over noe... i dag blir det bloggen min. Hva er det med enkelte bedre resturanter for tiden. Det er finanskrise, jada jeg har hørt det er det for tiden, og vi merker den alle sammen. Enten vi vil eller ikke. Alle bedrifter skal spare penger. Helt grei jeg er med på den, jeg forsøker også å spare penger.
Men noen ganger kan man spare seg til fant. Som på Mac Donalds. Hva i hel.... er dette for noe tull tenkte jeg. Her forleden dag var jeg innom på den lokale luksus resturanten, for en bedre lunsj. En utmerket innrørket overstekt hamburger, dynket i en slags rosa gugge de kaller Mexico dressing, med noen ENORME tomatskiver på, og 3 deilig dressingtrukne nachos chips på. Sammen med en "nyhet" som kalles shakerfries (pommes frittes med en pose tacokrydder uten smak til vel å merke) og selvsagt som den Normann man er skal man være litt sunn og tenke på kaloriene så man velger en Cola zero til...
Vel alt var kjempeflott, jeg bestilte maten til å gå, fikk en flott papirpose sammen med 0,5 liter zero og satte meg i bilen, kjørte til der jeg skulle spise min nyinnkjøpte utmerkede lunsj og satte meg til, gaflet i meg shakerfries og tok et tygg av hamburgeren. Så kjente jeg at jeg var tørst... så jeg kikket nede i posen for å finne sugerør til zeroen min. MEN neida... i posen der lå det 4 poser salt (jeg brukte ingen av dem) 3 poser ketsjup (brukte ingen av dem heller) og en god bunke servietter(disse var gode å ha) men sugerør... nei det hadde de ikke lagt med... klart man skal spare penger... så jeg forstår jo det... heldigvis har jeg drukket brus før i mitt liv så jeg tenkte pokker heller, og tok av plastlokket på brusen og satte i gang med å drikke... Problemet er jo at begeret er stort og tynt så det er pokker ikke lett å drikke av det uten sugerør...
Neste gang jeg var på Macen spurte jeg pent om jeg kunne få med et sugerør til? Nei det måtte jeg ta selv, borte ved døra... de sparte penger så de ga ikke med sugerør lengre... Men 4 poser ketsjup, det slengte hun gladelig oppi posen...
Jommen sa jeg smør...
Hva om jeg kjørte drive tru? skulle jeg da måttet gå ut av bilen, inn i resturanten og så hente sugerør? Hva er da poenget med å prøve å bli feit og ikke bevege seg ut av bilen liksom?

Finanskrise meg i ræva... gi meg et pokkers sugerør i stedet for 4 poser ketsjup..

1 kommentar:

Steinar sa...

Mmmmmmmmmmmmm,lunsj........ ;OD
I mårå sa du? :OD Jeg tar med sugerør!