mandag 9. februar 2009

Hva i alle dager?

På lørdag satt jeg sammen med noen gode venner og min bedre halvdel, vi hadde en plan om å spise noe deilig mat og se grand prix. Dvs jeg viste jo ikke det var grand prix før den kvelden der da... men koselig det var det. Absolutt, en utsøkt indrefilet, og en desert som for å si det enkelt... den pulte i munnen som jeg har lært av en kokk å si om eksepsjonelt god mat.

Vel denne kvelden var på alle måter utrolig deilig... vinen var god, sangene på grand prix var helt forferdelige, noe som bare bygget godt opp under mine fordommer om denne sangkonkurransen... desverre var det et utrolig homofilt preg over hele grand prix i år. Det er mye som kan sies om dette, men en ting er sikkert, jeg er ganske sikker på at lesbene i verden har bestemt seg. Homsene skal ikke lenger forbindes med grand prix. Nå skal lesbene gjøre show... beklager lesber... hold dere borte dette kan dere ikke... værre musikk en mye av det som ble presantert av enkelte jenteband i Skien har jeg ikke hørt... der fikk vi alt fra de med lakk og lær, til de som vel... hadde fått en på trynet og det mens de la på sminken... hun kunne godt fått fiksa den skeive kjeften sin kanskje? eller... noen var utrolig flotte og blonde også... andre var mer manndige... av den lokale helten, og manglet bare et par ting for å være skikkelig bra... nå den ene av tingene som manglet var sangstemme blir det litt feil. MEN den ene sangen som gikk videre må jeg si var levbar... skjønt der vises det... igjen... det var en homo som gikk videre, garantert... og ingen lesber... sorry... finn på noe annet dere søte små... lubne damer i lær passer ikke i grand prix.

ut på kvelden fikk jeg også besøke den nye akuttavdelingen på SUS, meget flott må jeg si... noe som minner meg på at jeg må jobbe med min nyeste oppfinnelse... EKG test for menn!!! Den personen som fant opp EKGtesten var en dame!!! Det vet jeg.... ingen INGEN mann kan ha funnet på å lime 12 klisterlapper av typen tykk og kraftig dobbelsidig tape på brystet, beina og armene til oss mannfolk! Det nekter jeg å tro! Vis det var en mann så var det en kar som ikke har hår på kassen, eller beina eller armene... det har forsåvidt ikke jeg heller lengre... hvertfall ikke på enkelte områder av kroppen... der hvor EKG målerne har sittet!!! AU. Vel uansett jeg er ikke full av infarkt for de som lurte... alt var fint. Det var nok noe helt annet som forårsaket mine akutte og inntense smerter :)

Men jeg må benytte anledningen til å si meg enig i min gode venn KO sin holdning. Panacotta og jågert er nesten det samme så heller en panacotta om dagen en en jågårt :)

Ha en fortryllende uke... snart er jeg klar for Panalpina

2 kommentarer:

Knut Olav sa...

Hei Olav. - Jeg må si vi ble veldig, ja, forskrekka er vel i grunnen det rette ordet, da vi hørte dere hadde havna på akutten sist helg! Liv og helse er jo ganske viktige ting å ha i behold, så vi ble veldig glade da vi hørte at alt gikk bra!

Nå har jeg sittet og humret for meg selv mens jeg har lest blogginnlegget ditt - det virker som du er i slaget igjen! Deler av det har jeg også lest høyt for min kjære som sitter fordypet i skiskyting på tv.

Håper dere får en riktig fin dag i dag - og ei god uke!

Steinar sa...

"Desverre var det et utrolig homofilt preg over hele grand prix i år" (!). I år??? Bare i år??? :OD

Ellers forstod jeg ikke før nå hvorfor du havnet inn på akutten, men det var nok for at du måtte se på Melodi grand prix (synes dobbelt synd på deg nå!), musikkenkonkurransens svar på lørdagsunderholdningen på NRK - det var kjekkt når jeg var liten og hele familien så på, men nå hadde jeg ikke sett på det om jeg hadde fått godt betalt. Sist finale jeg så var i 1985 tror jeg.

Men bra du kom ut av det hele med helså i behold. Bare tenk deg nøje om før du utsetter deg for noe sånn igjen, ok?