onsdag 21. mai 2008

HELT JÆVLIG

Legger ved en link her, det er slike saker som gjør følgende:
Jeg har meldt meg ut av Kirken og er ikke medlem i noen kirkesammfunn.
Jeg tar sterk avstand fra Religiøse ledere som til en hver tid skal tolke bibelen til sitt beste.
Jeg forstår ikke hvordan noen kan snakke om nestekjærlighet, omtanke, alle barn skal komme til meg, du skal elske din neste som du selv vil elskes, snu det andre kinnet til osv.
Jeg forstår ikke at noen kan kaste sin egen sønn på dør.
Jeg kan forstå at folk har problemer med å akseptere en person for ens meninger og holdninger, legning og oppførsel. Det jeg ikke kan forstå er hvordan dette kan gjøres i nestekjærlighetens navn.
Jeg forstår ikke hvorfor det på død og liv bokstavlig talt skal være så utrolig mye som kan forsvares i religionens navn.
Jeg forstår ikke hvorfor de aller fleste kriger er startet i religionens navn.
Jeg klarer rett å slett ikke forstå grusomheten til enkelte mensker...
Jeg forstår ikke hvorfor Gud ikke griper inn mot de mensker som her tydelig misbruker hans navn...

Stavanger Aftenblad 21.05.08

2 kommentarer:

Steinar sa...

Det er som er det dummeste er at mitt forhold til kristendom, som i utgangspunktet var veldig positivt, blir gradvis ødelagt av sånne fordomsfulle fundamentalister som denne stakkars (men beundringsverdig modige) guttens foreldre og omgangskrets. Fordommer, hat og ren ondskap trodde jeg ikke var kristne verdier når jeg var liten og gikk på bedehus, men nå har jeg sett at det faktisk er veldig utbredt i visse kristne miljøer desverre.
Men når det er sagt finnes det mange mange kristne som ikke har disse holdningene og som er etisk bevisste og medmennesklige, slik jeg i min naive barndomsuvitenhet trodde alle kristne var...

Knut Olav sa...

Jaa, det er tragisk med disse som tror de er "gode kristne" og som tydeligvis ikke har skjønt hva Jesus sa om å ha kjærlighet og omsorg for hverandre!

De skal liksom ha monopol på å tolke bibelen på "den rette måten", - men ting som står i bibelen og som ville rammet dem selv hvis de skulle ta det helt bokstavlig - DET hopper de glatt over... - Som for eksempel at Paulus, i 1.Korinterbrev kapittel 7 anbefaler å leve enslig, - men godtar ekteskap for å unngå hor...

:-D