onsdag 7. mai 2008

Vits?

Han sto å lenset sjarken i veigrøfta når stedets lokale fine frue gikk forbi. "Huff, det var det groveste jeg har sett!" fnøste ho. "Åja, men hva syns du om lengden da?" lurte han på......


----------------

En Nordlending gikk en tur i fjæra og fant ei lampe. Denne tok han opp og gned på. Ut kom ei ånd.
Sur og jævlig sa ånden:
'Nå er det tredje gangen denne uka jeg blir funnet av en kravstor sytpeis av en nordlending. Vanligvis får folk tre ønsker - du får bare ett - så tenk deg godt om'.
Nordlendingen tenkte en stund, og sa; 'Jeg vil til Amerika, men jeg er livredd for å fly og enda reddere på havet - så jeg vil at du bygger bru over til Amerika'
'Typisk kravstor nordlending', sa ånden. 'Tenk på hvor dyrt det blir; alt dette prosjekteringsarbeidet, tenk på all betongen og alt armeringsstålet som går med. Finn for h.... på noe annet!'
Nordlendingen gikk og tenkte seg godt om før han endelig sa:
'Jeg har vært gift og skilt fire ganger. Alle kjerringene har sagt at jeg ikke forstår meg på kvinnfolk, så lær meg å forstå kvinnfolk!'
'Forstå kvinnfolk?!', sa ånden. 'Du må bli mer konkret.'
Nordlendingen forsøkte slik:
'Først sier de at de aldri får noe. Når du for en gangs skyld spør dem hva de har lyst på, svarer de: INGENTING !
Så sier de at de aldri får et kompliment. Når du for en gangs skyld forteller dem at de er fine, så svarer de: JEG VET HVA DU ER UTE ETTER !
Dessuten lurer jeg på hva de egentlig vil fram til når de leker: 'GJETT - HVA - JEG - ER - SUR - FOR - I - DAG - LEKEN?''.

Ånden ble sittende meget tankefull en lang stund - før den spurte: 'Du den brua, skulle den ha to eller fire kjørefelt?!'

1 kommentar:

Steinar sa...

He he morsomme de vitsene dine, hvor får du de fra? Liker sånne "sånn er damer" vitser, moro! :OD