tirsdag 22. april 2008

Ikke homo nok?

Du er ikke homo nok, ikke femi nok... her forleden dag fikk jeg den slengt i fleisen av et medlem på et populært nettsted for homofile.

Hva faen tenkte jeg, er jeg ikke homo nok? Hva er homo? Sånne ting irriterer meg og jeg kjenner jeg blir forbanna og frustrert.
Hva er det som ikke er homo med meg liksom?

Nei jeg var ikke skjeiv nok, jeg var ikke femi, jeg engasjerte meg ikke nok i de sakene som homser skal engasjere seg i?

Homser som er så undertrykket og stigmatisert gjennom århundrer? Burde ikke vi heller være mer tollerange? Burde vi være de rette til å sette hverandre i bås? Legge hverandre på et plan og mene ting om hvordan vi skal være? Vi har da for faen kjempa i årtier for å få komme der vi er i dag?

Bakgrunnen for dette var at jeg svarte på et spørsmål fra et menske, spørsmålet var om jeg var femi. Politisk korrekt skulle jeg kanskje ha svart at jeg hadde knekk ihandleddet mer eller mindre konstant, jeg elsket pridefestivaler, digget å shoppe, synes dametruser er spennede og har 3 fjærboa pent hengende i skapet, sulteforet meg selv og snakker med kvinnestemme og bryker Azz og ush endinger på alle settninger jeg sier...
Desverre svarte jeg som det enkle menske jeg er, NEI, jeg er en helt vanlig straight acting fyr, normal å se på, fri for boa, forstår ikke meningen med pridefestivaler, synes felles ekteskapslov er kjekt men bruker ikke 10 kalorier på å gjøre noe med det...

Fyren ble skitforbanna på meg, han kunne ikke forstå at jeg kunne være så totalt uengasjert til alt som hadde med homorettferd å gjøre. Hvorfor jeg kunne være homse og ikke være medlem av LLH, LLLh var jo et must, å være en del av homsemiljøet var jo et must, der traff en alle en kjente. At jeg svarte han at det er ingen plass det er så mye intriger, så mye faenskap så mye sladder, baksnakking og tull som det er innenfor homse og lesbemiljøet det forsto han ikke hvor jeg hadde fra. At det skulle være slik at jeg ikke forsto nei det var for jeg var redd for meg selv.

Når jeg svarte han at jeg kom ut av skapet mitt for 10 år siden, har mange hetro og homo venner, ikke kjenner til dette som han beskriver som homofilt must, sa svarte han at Azzå, du ska vær litt zånn altzå...

Jo mer jeg snakket med fyren jo mer engasjert ble jeg... enda mer en jeg ville egnetlig... hvorfor skal jeg måtte mene noe hvorfor skal jeg måtte være på en spessiel måte? Han lurte på om jeg ikke kjente noen homser?
Jo jeg kjenner mange homser, jeg kjenner feminine homser og jeg kjenner homser som er som meg. Jeg har mange kompiser som er som meg, min beste kamerat er som meg, han er homse som meg han liker de samme tingene som meg, han er fri for knekk i handleddet, like lite femi meg, og absolutt en representativ homse... han er verdens beste kompis og i motsettning til de kompisene som vedkommende jeg snakket med på nettet sier han har i homomiljøet så holder han saker og ting for seg til evig tid... da eksploderte vedkommende... rett å slett eksploderte... at jeg kunne kalle meg en homo? Jeg var jo hetro, jeg var jo redd for min egen identitet... Jeg turte ikke være den jeg var?

Hvordan kan han vite hvem jeg er? At jeg ikke synes designmøbler til 400000 kr er værdt pengene? betyr det jeg er mindre værdt som homo? At jeg ikke synes at sminke og dametruser er stillig. Betyr det at jeg er mindre homo? At jeg holder meg vekke fra LLH og Pride. Betyr det at jeg er redd for homser?

Før jeg logget meg av for kvelden klemte jeg inn følgende melding til han:

"Kanskje jeg ikke er homo nok i dine øyne, men det er slike fordommer som du her kommer med som gjør at så mange sliter med å komme ut av skapet sitt, at så mange ikke klarer presset. De aller fleste er homo fordi de tenner på samme kjønn, ikke for de skal leve en spesiell livstil. At du som homo har sånne fordommer som det du her pressenterer gjør at jeg mister enda mer respekten for homomiljøet. Om ditt største holdepunkt i livet er homomiljøet og kretsen rundt er helt ok, men er du da rette til å snakke om hvor følt det er med fanatisme og undertrykkesle? En annen ting er kanskje at du som person bør komme deg ut av skapet før du setter andre i bås...

Fyren har aldri svart meg på meldingen, han har blokkert meg fra å sende flere meldinger til han... ikke mitt tap... langt fra :) jeg nyter livet jeg... verden smiler til Olav :)

Hvorfor skal vi absolutt være så jævla skjeive til en hver tid... Jeg får gå hjem å børste støv av boaen min jeg... den lyseblå... det er sånn det vistnok skal være :)

Ingen kommentarer: