tirsdag 29. april 2008

På Partner tur :)


En helt vanlig helg for meg. Endelig etter en tids fravær fra Svenske utstillinger med kattene var det på med 2 stykker... egentlig trang jeg bare Svenske cert på den ene av de kattene som jeg tok med, men siden det var en sjans om å vise frem min lille hannkatt så tok jeg han like godt med... han trengte cert før eller siden uansett så det var like greit å gjøre det med en eneste gang liksom.

Et par uker før utstillingen fant jo RSen min ut den skulle ha et lengre verkstedsopphold... heldigvis finnes det kjekke bilselgere i denne verden som låner ut bil til meg... i stedet for å kjøre en gammel horv av en bensindrevet leiebil, fikk jeg låne av BOS en Peugeot Partner... kjempeflott :) En liten varebil for oss som er på tur... kanongreit. 2 seter, et svært bagasjerom, en liten og kjapp dieselmotor... ja det burde jo bli helt konge...


En kjapp dusj en fredagsmorgen og avgårde var det... innom å hente reisefølget og kjøre til Sandefjord... vi hadde god tid... men av erfaring kom det til å trenges... det er altid en eier eller katt som bare skal pisse, eller gå på do eller spise noe eller et ellerannet.

Turen nedover kysten gikk kjempebra, ingen katter eller eiere var bilsyke... vi suste avgårde, på fartsgrensen, stille og rolig, og bilen dro kjempebra, selv med litt last i seg...

Ferja til Strømstad er et hærlig avbrekk for å spise slappe av og roe seg ned før en setter opp farten på Svenske motorveier. Rart at vi i Norge ikke kan ha sånne veier... kanskje det er for at vi ikke skal kjøre effektivt og greit, ikke vet jeg men å dabbe langs sørlandskysten i 70 km timen på svingete veier er noe mindre miljøvennlig en å kjøre 110 Sverige... det er hvertfall kjempegreit å komme seg til andre sia tå grensa... det er så mye mere koselig når det går kjapt og effektivt... eller effektivt kan jo diskuteres... vi kom til Göteborg i rushet... og de siste 11 km trang vi over en time på... det gikk seint det...

Vel fremme på hotellet var det inn med kattene... selv om hotellet hadde blingsa litt med datoene våre så gikk det greit... vi fikk rom og fikk lov å ha med oss kattene på rommet... heldigvis :)

Så bar det ut på det glade liv... Göteborg er jo en deilig by... en flott og liten by med gangavstand... og heldigvis denne helga åpnet Liseberg alle atraksjoner for sesongen :) Hihi gjett om vi koste oss :)
Utstillingen gikk jo som den skulle, tidlig opp lørdag, frokost kl 0630 og så avgårde på show... opp med burpynt, frem med katter, opp med stellesaker, børste og pudre, texturespray og masse knowledge... sånn skal pelsen være sånn må du ikke gjøre, den dommeren vil ha det slik den andre vil ha det slik... her skal alle tilfredstilles... alle skal ha det som er perfekt og alle synes selvsagt sin katt er myyyye bedre en alle andres...

Jeg fikk mine cert og var hjelpen heldigvis... det var kjempegreit å kunne ha fått dem... nå trang jeg bare de i morgen også liksom... og jammen fikk jeg dem ikke...

På Utstilling var det om å gjære å vise seg frem også... jeg hadde tross alt med en avlshann... og på slutten ja da måtte jeg stoppe opp... han kan faktisk brukes for mye i avl... litt for mye... men han er min og jeg bestemmer... han skal nok bli pappa i løpet av sommeren til et par kull i Sverige... men ikke flere en 3 det har jeg bestemt meg for... grenser for hvor mange minibazzer som skal løpe rundt da vel? Kvelden gikk kjempebra, ut å spise i Göteborg er altid digg... Sushi er kjempegodt særlig når det serveres på belte... Maki Sushi and Food court anbefales for alle som liker dette :) Skamsågodt... til 200 penger :)

Et par pils ble det også og en tur i Liseberg... karuseller med magen full av sushi er kanskje litt mindre kjekt men det var gøy anyway... lurer på hvorfor jeg aldri vinner de store sjokoladene på 5 kilo egentlig når jeg tar lodd... følte alle andre gikk å bar på dem...


Søndag var det om å gjøre for oss og utstillingsarrangøren å bli fortest mulig ferdig. Full fart og hjemover... en stopp på grensa for å handle litt kjøtt, brus og andre kjekke spennende varer... det er nesten bare i Sverige de lager kebabkjøtt av svin.... men det smaker godt for hedninger som meg :) heldigvis :) :) :)

En gjeng spelt mel til 24,90 for 1,25 kg det er skamgood :) og litt annet snadder, billige habbiser og sånn... må ha litt før sesongen begynner...

så bar det hjemover... 9 timer i partner tar på i ryggen, et stopp for å sove litt gjør godt og så er det avgårde...

Avgang kl 18 fra Göteborg, ankomst kl 0600 påfølgende dag... det kjennes... virkelig... jeg tror jeg sov hele dagen i går.. det var så slitsomt... neste gang vil jeg ha en bil med samme bagasjerom, med bedre seter og mere motor... vi kan det med å vinne på utstilling og handle på grensen... 3 gir ble flittig brukt... og rommet vel det var fult...


snart er det sverigetur igjen :) Da er det bare for å komme seg bort... for å handle litt og slappe av... helt fritt for katter :) men garantert med kattemat som sushi på menyen :)


Sverige er et deilig land så lenge en holder seg i en større by... men kommer en ut av byen er det flotte motorveier som dominerer :)


Ingen kommentarer: