lørdag 5. januar 2008

Det snør det snør.

Så var den her... snøen. Endelig tenker nok mange... mens andre igjen nok heller lager grimaser og tenker litt stygt om det fankenskapet som nå kommer dalende ned fra oven.
Denne gutten synes nå egentlig det er nokså greit, det er en kald og god dag, ute blåser det storm og kuling, snæen laver ned og legger seg absolutt ikke der den skal legge seg, fillene gjør et desperat forsøk på å feste seg til vinduet, uten å klare det... sakte smelter de av varmen fra stua, og renner sakte ned over...
Det er mange ting som går nedover, egentlig. Det aller meste vil søke å komme ned, til syvende og sist.
Litt greit med sånne dager som i dag, man kan sitte der kikke og kjenne roen komme. Egentlig tregner man slike dager innmellom. Sitte litt å reflektere over hva som er godt.
Sitte med der med en som er en kjær, kjenne på varmen og følelsene som er der, og kjenne på tryggheten.
Trygghet er en rar sak. Alle mensker har behov for trygghet og omtanke.
Alle trenger noen å være glad i, tenk på alle de som ikke har noen, eller hvertfall ikke vet de har noen.
Du vet ikke hva du har før du har mistet det, er det et ordtak som sier... kanskje sant det, men vis du bevistgjør deg selv på hva du har og uttrykker hva du har, vil du ikke da være klar over det?
Jeg er veldig klar på hva jeg har, og jeg håper jeg klarer å gi uttryk for hvor godt jeg liker det jeg har.
Hva er egentlig det perfekte liv som vi vistnok streber etter? Sånne dager som i dag, med vind og snø er egntlig en del av de perfekte dagene, hvertfall for min del. Det gir meg tid til å tenke, til å klargjøre hodet mitt, tømme det litt så det kommer plass til nye ting.
Noen ting klarer en ikke få ut av hodet, enkelte ting er så inngrodd på godt og vondt at de bare sitter der.
Enkelte saker og ting er bare sånn som må holdes på.
De beste tankene kommer til de rareste tidspunkter innimellom, som når en ligger i senga, godt under dyna, med sin kjæreste venn, holder godt rundt og kjenner det føles helt rett.
Som når en tar på seg kjeledressen og legger seg ut på en strandtur i full storm og snøkav.
Som når katten kommer å legger seg godt i armkroken og klemmer seg godt inntil...

Livet er deilig å leve, enkelte ting gir mer livskvalitet en andre, og de skal en fokusere på.

En smart person sa en gang: "det en liker å gjøre, gjør en som oftest meget bra"

Jeg liker livet jeg...

Ingen kommentarer: