fredag 11. januar 2008

Endelig helg

Endelig er det helg. Endelig kan en slappe av, fredag er over, torsdag er over, onsdag, tirsdag og mandag er over.
Hver eneste uke ender i en helg, eller hver helg ender i en uke. Spørs bare på hvordan en snur på tingene.
Litt godt å oppsummere en uke. Sette seg ned, gå gjennom hva som har skjedd. Kanskje skulle noe vært anderledes. Kanskje skulle ting vært planlagt på en annen måte.
Tenk kanskje litt lengre en den uka som har vært... prøv å oppsummer den siste tiden. Sette seg ned tenk gjennom hva som har skjedd?
Alle hendelser en gjør, alle avgjørelser en gjør påvirker en på en eller annen måte, alle avgjørelser har en konsikvens. Alle personer en møter påvirker en, noen på en god og noen på en dårlig måte.
Etter en endt uke er det godt å kunne se tilbake på at ting har gått greit, livet smiler og verden er som den skal være.
Ting er der de skal være... jeg håper ting kan fortsette som de er eller bli til det bedre. Jeg håper at jeg skal være den liberale og omtenksomme personen jeg liker å være, jeg håper folk ikke tror jeg er ute etter å såre noen...

Jeg hadde en lang samtale med en kamerat i dag, en kompis jeg ikke har snakket med på lange tider, alt for lange tider. Det var noe av den beste samtalen jeg har hatt.
I etterkant kjente jeg hvor godt det var å ha en som han. Å kunne vite at uansett hvor du trår så trår du ikke feil, å vite at det finnes venner som virkelig eksisterer, og som er som de skal være.
Å møte en forståelse og en fordomsfrihet som ikke blesner, å vite at uansett hva som skulle skjedd, så svikter ikke alt, at en altid har en skulder der, til å gråte på, til å sove på, til å le på og til å henge på... Å få et råd, et uavhengig råd... et som er uavhengig av følelser, av legning, av meninger og av tro.... et råd direkte fra en som kjenner en, og som fortsatt er der selv om det er evigheter siden jeg så personen sist... Sånne venner har jeg for få av... men jeg ønsker ikke flere, det holder masse med dem som jeg har.

Når det stormer som værst, da løyer snart vinden... Noen ganger skal en bare reise seg opp å komme videre...

Livet smiler til Olav og Olav smiler til livet, det er snart vår

Ingen kommentarer: