tirsdag 1. januar 2008

Søndagsro

Egentlig litt rart å tenke på sånn innimellom. Før hata jeg å lese blogger, jeg forsto liksom ikke helt vitsen med det. Men nå ser jeg jo egentlig at det er sånn rar og grei måte å få vast utavseg noe. En kan jo egentlig skrive hva en vil, og så kan egentlig den som gidder det lese det om ønskelig.
Så som i dag, når jeg da skriver og styrer på noe greier her totalt uten mål å mening. Det bare er sånn liksom.

Noen ganger så sitter man liksom bare å hører på musikk og tankene kommer flyvende, alle har sikkert opplevd det fra tid til annen, noen ganger er det bare slik. Som i dag, altid som i dag. Noen ganger bare er det slik at en setter seg i bilen, på en helligdag som i dag. kjører nedover en vei, svinger til venstre, så til venstre og så er man plusselig på en vei man ikke viste helt eksisterte på en måte. En vet jo om stedet. men når det er sånn deilig vær som det faktisk er i dag. Så er det liksom greit å kjøre på en "ukjent" vei.
Koble Ipoden til bilen, skur på volumet så en nesten sprenger både ører og høytalere, legge foten fin på gasspedalen og gi på...
Egentlig så tenker jeg en del har jeg funnet ut, om alt slags rare ting liksom, sånn som i dag. På fremtiden og slik, sånn viktige ting. Sånne materalistiske ting, sånne småting som egentlig ikke betryr en dritt, men som en alikevel bare må ta med på turen liksom.
Å så plusselig et sted, langt ute på jæren, helt alene i bilen kommer en på at middagen skulle kanskje vært litt i ovnen... og så må en avbryte å kjøre hjem. Det kommer tross alt folk kl 5 liksom...
Det er rart med det, men noen ganger er det bare slik at det blir til det.

Tenk foreksempel. Vis en hadde børsta katten oftere hadde den fått mindre floker i pelsen da? klart den hadde det, men hvorfor gjør jeg det ikke da? det forstår jeg ikke? Eller, vis jeg hadde børsta katten oftere, ville det da vært mindre kattehår i huset?

En annen ting å tenke litt over på en sånn god helligdag er jo hva skal en egentlig finne på? Egenlig kanskje vært godt med en god venn og en god armkrok, en som en kunne ligge å slappe litt av sammens med og ikke gjøre noen verdensting, bare ligge der og slappe av. Kanskje det hadde vært noe på en helligdag.

En ting til foresten, sånn på tampen her, hvorfor er det slik at søndagsåpne butikker ikke er åpne på søndager?

Bare tenker jeg

Ingen kommentarer: